1

جمع جزء: ۱۷۴,۴۰۰ تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

چرا مردم متفاوتند!؟

💠 چرا مردم متفاوتند!؟

🔵 از ابتدای تاریخ بشر، افراد به طور متفاوتی فکر کرده اند، به طور متفاوتی عمل کرده اند و متفاوت از یکدیگر زندگی کرده اند. قطعاً کسی این سؤال را پرسیده بود که چرا افراد متفاوت هستند. چرا برخی از افراد باهوش تر یا با اخلاق ترند؟ و آیا چیزی وجود دارد که آن ها را برای همیشه متفاوت می کند؟

در این زمینه کارشناسان به دو گروه با نظریه های متفاوت تقسیم شدند:


برخی ادعا کردند که یک اساس فیزیکی قوی برای این تفاوت ها وجود دارد که آن ها را اجتناب ناپذیر و تغییر ناپذیر می کند.
گروه دوم کارشناسان، تفاوت های شدید در پس زمینه تجربه، آموزش یا شیوه های یادگیری افراد را منشأ این تفاوت ها می دانستند. شاید از این موضوع تعجب کنید که قهرمان بزرگ این دیدگاه آلفرد بینه، مخترع آزمون IO بود.
بینه، بدون انکار تفاوت های فردی در هوش کودکان، معتقد بود که آموزش و تمرین می تواند تغییرات اساسی در هوش به ارمغان آورد. او در یکی از کتاب های مهمش با نام «ایده های مدرن در مورد کودکان» می گوید:
«چند تن از فلاسفه مدرن… ادعا می کنند که هوش فرد مقدار ثابتی است، مقداری که نمی تواند افزایش یابد. باید به این بدبینی وحشیانه اعتراض کرده و واکنش نشان دهیم. ما با تمرین، آموزش و مهم تر از همه، روش، موفق به افزایش توجه، حافظه و قضاوتمان می شویم و به معنای واقی کلمه به فرد باهوش تری نسبت به قبل تبدیل می شویم.»

⚪️ حال حق با کیست؟


گیلبرت گوتلیب، عصب شناس برحسته بیان می کند، نه تنها ژن ها و محیط در رشد ما با یکدیگر همکاری دارند، بلکه ژن ها نیازمند ورودی هایی از محیط هستند تا به درستی کار کنند.
البته که هر فرد استعدادهای ژنتیکی منحصر به فردی دارد. افراد ممکن است با سرشت های متفاوت و استعدادهای مختلف شروع کنند، اما روشن است که تجربه، آموزش و تلاش شخصی، آن را در ادامه راه به جلو می برد.

🔹 برداشتی از کتاب طرز فکر اثر دکتر کارول دوک

🔴 توصیه می کنم برای این که یه کمکی به مدل فکری دوستانتونم کرده باشید بهتره که این مطلب را براشون ارسال کنید. در ضمن لبخند یادتون نره! 😊 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط با این نوشته