معرفی کتاب یادگیری معکوس

📚 معرفی کتاب یادگیری معکوس

از مجموعه کتاب های مدارس یادگیرنده انتشارات مرآت
نویسندگان: جان برگمن و اَرون سَمز
مترجمان: دکتر محمد عطاران و مریم فرحمند خانقاه

🔵 قبل از توضیحات بهتر است به کمی به پاسخ این سوالات فکر کنیم!
بهترین شیوه درگیر کردن دانش آموزان در مباحث درسی چیست؟
بهترین شکل استفاده از زمان کلاس چیست؟
چگونه می توانیم در کلاس درس وقت کم نیاوریم؟

🟢 کتاب یادگیری معکوس نوشته‌ی جان برگمن و ارون سمز با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم، به معلمان و تصمیم گیرندگان کمک خواهد کرد تا در جهت بهبود وضعیت آموزش و رشد ذهنی کودکان گامی موثر بردارند.

امروزه در تمام دنیا آموزش ‌و پرورش به دنبال وارد کردن فناوری‌های جدید به سیستم آموزشی است. اما این سودا به مرور به رویا مبدل شده و صرف هزینه‌ها و مبالغ هنگفت هم نتوانسته است آموزش ‌و ‌پرورش را از رخوت و کندی بیرون کند.

کتاب یادگیری معکوس (Flipped learning: gateway to student engagement) شاید از این نظر استثنایی است که بیش از اینکه به مهارت‌های فناورانه توجه داشته باشد، اساس کار آن بر توانایی معلم و انگیزه و اندیشه‌ی او استوار شده، در عین اینکه نتیجه‌ی آن بهره‌وری از فناوری در بهترین شکل ممکن بوده است.

⚪️ در بخشی از کتاب یادگیری معکوس می‌خوانیم:
یادگیری معکوس به شکل مثبتی، منجر به گفت ‌و گوی بیشتر درباره تکلیف درس شده است. وقتی دانش آموزان، در مدت مشخصی فیلم درس را می‌بینند، حجم تکلیف درسی را بهتر پیش‌بینی می‌کنند. در شرایط فعلی، غالباً دانش آموزان وقتی به خانه می‌رسند نمی‌دانند باید چه ‌کار کنند چون متوجه، آنچه در کلاس گذشته است، نشده‌اند. در کلاس معکوس دانش آموزان با تماشای فیلم‌ها، مبنای یادگیری خود را می‌سازند وقتی به کلاس می‌روند، بهتر و عمیق‌تر یاد می‌گیرند.

🔴 خب اگه موضوع این کتاب را دوست داشتید، توصیه می کنم که حتما بخونیدش و به دوستانتون هم معرفیش کنید. در ضمن لبخند هم یادتون نره! 😊 🌹

✍️ احمد فرقدان
👨‍🏫 معلم، مدرس و تكنولوژيست آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط با این نوشته